Kan det bli bättre?

Fredag!! Kan det bli bättre?? Efter en vecka med massvis med jobb och olika saker på kvällarna känns det skönt att det är fredag och helg.
Ikväll ska jag ut och dricka ett glas vin eller 3 med underbara vännen J. Ska bli så mysigt och ses, vi har träffats allt för lite denna sommar och höst!! Men det hoppas jag att det blir ändring på  nu =)

Annars blir det inte många knop i helgen. Kanske ska jag sätta på vinterdäcken.....nä jag väntar och ser vad som händer med snöstormen, det skadar inte att promenera lite.

Igår var det tränings som stod på schemat. Dansaerobic, mycket kul. Det var lite folk och det är ganska skönt så man kan ta ut svängarna lite. Efter träningen tog jag en promenad med en annan vän J. Han hade med sig sin hund som måste varit snäppet stolligare än Rut. Trodde inte det fanns nån som var det, men nu har jag verkligen mött hennes överman.

Nä nu ska jag göra ett sista ryck innan det är dags att hämta den vackraste i världen, Alvin.

Tidig morgon

Idag vaknade A kl 0455. Jeeeejjj! Dock är jag ganska pigg vid den tiden så vi gick ner och bäddade ner oss i soffan och såg på Postis Per och Dora. Lite levande ljus och en god frukost. Dagen startade bra men tidigt. Var på jobbet kl 7 efter att ha väckt T kl 0650 innan jag åkte.
Jag älskar att komma lite tidigare till jobbet, då hinner man med lite innan växeln öppnar kl 8. Det bästa som finns är att sitta och jobba på en lördagmorgon för att sedan åka hem och äta frulle med familjen. Lugnt och tyst och jag är helt själv, kan spela hög musik och bara jobba utan att bli störd. Hmmm.....håller jag på att bli som min far? Nä det tror jag inte, men jag gillar när det är lugnt och tyst, vilket är svårt här när maskinerna går.
nä nu ska jag återgå till offerterna som ska skickas innan lunch.

Åter på banan!

Kom på när jag reste mig att jag varit och tränat igår för första gången på lääääänge.
Det var super kul och jag känner mig taggad, men träningsvärken börjar ge sig till känna nu.
Men träningsvärk är en värk jag kan stå ut med =)

Här kommer jag Beach 2009!! (not) *s*

Simon & Thomas släng er i väggen

Livet bara susar förbi. Känns som det går i 120km/h. Dygnet skulle behöva 40timmar eller nåt liknande.
Men jag trivs, jag stortrivs. Jag är i mitt esse när det händer saker hela tiden.

På jobbet har vi kul och mycket att göra. Helgen spenderades med att måla om produktionspersonalens lunchrum och jag har väl aldrig fått så många kramar på en måndag som jag fick igår. Tur att jag fick dem på morgonen medan de fortfarande var rena och luktade gott ;)
Kändes givande att måla. Jag visste att de skulle bli så glada och det blev så snyggt så snyggt så Simon och Thomas kan slänga sig iväggen. Hahaa!

Idag är det mys med vännen S som kommer med tåget från Sthlm kl 17. Jag längtar så jag dör efter henne. Känner mig sprallig för att hon ska komma hem. Det enda tråkiga är att jag inte hinner träffa A nåt innan han somnar, men vi hade en lååååång morgon ihop imorse så det får väl räcka idag.

Nä nu ska jag hämta lite prover som ska skickas till kunder och sen är snart klockan 17 och jag ska hämta S och hennes vovvar på tågstationen.

Puss å hej!

Sexställningar och chokladmuffins

Idag är det fredag. Det känns skönt, men på samma gång stressande.
Har jag fått gjort allt innan jag drar iväg på mässa?? Nja, jag hoppas det iallafall.
Har ring till mässan och dubbelkollat så att vår pall med mässmaterial har kommit dit och det hade den. Tur!

Går dagen var trevlig. Avslutade dagen med promenad med en vän och sen hem och baka muffins till jobbet.
Muffinsen blev jättebra. Chocklad muffins med after eight. En garanterad kaloribomb men det kan man unna sig på en fredag.

Under fikarasten imorse diskuterade vi kamasutra (eller hur det stavas) . Vi läste i någon tidningen att det skulle komma ut en ny version av det. Det låter som en skämt, men vad vet jag. Hur ska nån komma på mer tokiga sexställningar??
Bläddrade i den för ett tag sen och insåg att jag inte skulle kunna genomföra en tiondel av dem utan att få kramp i varenda lem.  Vad kommer härnäst, att man ska slå knut på sig??

Var som sagt på promenad igår och vi lyckades gå vilse. Vi tog ett nytt spår för oss här i kära solstaden och lyckades verkligen gå så fel så vi fick vända. Han sa att han visste hur man gick men jag tror han yrade i nattmössan. Hahaa! Vilken syn det måste ha varit att se oss förvirrade höns irra runt.
Men vi fick en skön promenad och en trevlig promenad.

Pratade även med underbara vännen S på kvällen och fick prata av mig om ditten och datten. Längtar så efter henne. Varför skulle hon flytta till Stockholm.
Jaja vi lyckades iaf boka in en träff när hon kommer hit och boka in att jag ska åka upp till henne första advent. Ujuj stockholm på första advent är inte så kul. Men vi ska bara ta det lugnt så vi slipper julstressen.

Nä nu är det dags att rusa igen och dubbel kolla sakerna inför mässan.

Ha en riktigt trevlig helg!

Det gnager inom mig..

Nu gnager det sådär innuti mig igen.
Det är nog för att jag är stressad. Har supermycket att göra på jobbet, men det är på samma gång kul. Dagarna går fort och då blir det helg snart.

Stressar extra mycket eftersom det är mässa till veckan och jag åker upp till Stockholm på måndagen.
Massor som ska packas, planeras och INTE glömmas bort. Jag lär väl stå här på måndag och lasta i massor i bilen innan jag åker vid 7 tiden.
Lycka till säger jag till mig själv!!
Jag kommer att glömma bort så mycket. Måste komma ihåg att slänga ner mina visitkort i pallen som ska skickas imorgon. Mentalnote till mig själv!! OBS!!

Nä nu är det väl dags att jobba på lite innan dagen är slut och A ska hämtas på dagis.

Pussen på bussen!

HAha nu vet jag vem som smög

Igår när jag städade upptäckte jag varför blommorna stod på golvet.
Det var Hasse, en gubbe som jobbar för min pappas gubbkompis, som hade varit och bytt takpappa på vårt garage.
Pappas gubbkompis är byggherre och hade varit och kikat på vårt tak när vi jobbade och tyckte det inte såg bra ut.
Så han tog saken i egna händer och nu har vi ett bra, ej läckande tak på garaget.

Tack får jag väl säga då!!

Nån som smyger på vår alltan?

Jag är helt övertygad om att nn smyger på vår alltan. igår när jag skulle kila ut med hunden en sista kiss på baksidan så stod alla (ok två krukor) på alltangolvet? Öhm...
Gick inte och frågade T om han hade flyttat på dem. Han svarade nej. Men vad vet han, hans minne räcker juh inte ens en hel dag. Så det kan nog vara han som har flyttat ner dem från garagetaket.
Hmmmm...ska nog leka detektiv någon dag.
Har ställt upp dem på taket igen och väntar med spänning på om nåt ska hända.

Avslutar dagen...

...med en dagens.

Känsla: Nöjd, men stressad
Äter: Inget. Ska snart gå hem.
Lyssnar på: Tystheten
Tänker på: Massor av olika saker
Längtar efter: En promenad i det fina vädret
Senast ringda samtal: Pappa
Senast mottagna sms: Du är guld värd!
Senast skickade sms: Jag ringer dig snart.
Trött på: Inget särskilt. Kanske tjatiga kunder
Gillar: Mina underbara grabbar
Vill ha:  En god kvällsmat.
Senast diskuterade ämne: Våldtäktsmän
Snart:  Åka hem och laga mat.
Ikväll: Ta det lugnt. Se på DHW!!

Uppdaterar datorn

Det enda jag kan göra är att surfa. Jeeejjj!! En lista fick det bli



1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse ?
Men va faaan!

2. Hur mycket kontanter har du på dig ?
typ 40kr, köper allt med kort

3. Vilket ord rimmar på "testa" ?
Festa

4. Favoritplanet ?
Jorden såklart. En stjärnklar natt så är det underbart vackert.

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil ?
Jens

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil ?
Jsut nu, 4 minutes med Madonna

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu ?
Svart top, grå kofta, schal (eller hur det stavas) och BH

8. Sätter du etiketter på dig själv ?
Nope

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig ?
Nike

10. Ett ljust eller mörkt rum ?
Ljust

11. Vad gjorde du vid midnatt ?
Då sov jag lugnt i min säng.

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS ?
Tack själv :) fler promenader låter super. Skönt att det känns bättre! Kram

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven ?
Hmmm....ingen aning. Ingen i denna staden iaf.

14. Vilket uttryck använder du mest ?
Hmmm....ingen aning. "Kan jag tänka mig" eller "men du!"

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast ?
Till A imorse innan han sprang in på dagis.

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast ?
Rut såklart.

17. hur många olika sorters droger har du utnyttjat de senaste tre dagarna?
Droger.....inga någonsin.

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade ? Har inga rullar, bara digitala bilder och de är många


19. Vilken ålder har varit bäst hittills ?
Jag tror nog att det var som bäst när jag var runt 20. Nyss börjat jobbat. Livet lekte och vi hade riktigt kul jag och mina vänner.


20. Din värsta fiende ?
Att inte ha kontroll.


21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu ?
En bild av en norsk konstnär


22. Vad var det senaste du sa till någon ?
"Jamen det blev juh jätte snyggt."


23. En miljon dollar eller förmågan att flyga ?
Flyga, lätt!


24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu ?
Jajjemen.

25. Senaste låten du lyssnade på ?
One med U2

Jiiipieee

Snart är denna dagen till ända.
Då väntar en promenad med min underbara vän J. Längtar!


Nåt kommer hända...

Har en såndär underlig magkänsla idag. Ni vet när det känns som att nåt ska hända. Typ nån ska ringa och berätta att de ska gifta sig eller skaffa barn eller göra slut.
Men det kan bero på min egen magkänsla.
Fredagen var mycket skum. Skulle behöva nån att prata med det.
Vad tror du Ruvmeister, får jag prata av mig med dig?? Jag känner att jag behöver det.

Nä usch jag får koncentrera mig på att jobba istället och ta tag i livet, det är juh trots allt en nya fräsch vecka *ironi*

Hoppas alla har haft en bra helg!

Vilken cool unge!


Mina stora kärlekar


Aldrig trodde jag att jag 27 år gammal skulle ha funnit de största kärlekarna i mitt liv.
När jag var 20 trodde jag inte att kärleken till ett barn skulle kunna vara så överväldigande så man njöt av att lyssna på hans andetag när han sov.
inte trodde jag när jag klev in första dagen på mitt första jobb att jag skulle hitta mannen i mitt liv där.
Hur kunde den oljigemannen som kom rusande in på jobbet på sin semester vara han som jag så småningom skulle flytta ihop med, skaffa barn med och slutligen gifta mig med.

Livet tar många vändor innan man hittar sin plats i livet.
Jag trodde själv jag skulle gå under när min pojkvän sen 2 år tillbaka gjorde slut när jag gick i etta på gymnasiet. Jag skulle ALDRIG ha nån mer kille sa jag då.
Men här står jag ett par förhållanden bort i livet och har en MAN.

Ingen kille kommer någonsin kunna mäta sig med min T.
Han är allt jag behöver och kommer att behöva.
Vi är som ler och långhalm. Olika som få, men kompletterar varandra.
Han gillar fotboll, jag gillar dans. Han tittar på sport, jag tittar på "tjej"serier.

Och så har vi han, han med stort H.
Den största kärleken.
A, vår underbara son.
Inte en timme går förbi i min hjärna utan att jag tänker på honom och ler för mig själv.
Från den första stunden han låg i min famn har han varit allt jag kan önska mig.
Det var en lite parvel som kikade ut och blinkade med sina stora blå mot mig.
Tänk att vi kunde skapa honom........

Så jag vill bara säga, att även om man tror att man aldrig kommer hitta den stora kärleken så lurar den någonstans därute.


Alvin 4 månader på en hotellsäng i Stockholm.

Spelar denna jämt i mitt huvud.


När livet känns tungt spelar jag denna sången i huvudet för mig själv.
Det brukar funka fint. Känner mig lite låg. Då spelar jag den i datorn också så jag får extra energi.

Bob marley- Three little brids

Så här kul kan man ha på jobbet...

....när man ska ta seriösa bilder inför mässan i Stockholm.