Bulan

Bebisen i magen kallas av oss (mig å T) för Bulan.
Än har vi inget namn och vi vet ej vilket kön det är.
Funderar lite om jag ska skriva om Bulan blandat med allt annat för att påminna mig själv när den komme ut och möter dagens ljus.

Idag ska jag ge mig själv en påminnelse om hur det står till inne i magen

Du har gått 185 fulla dagar av 280
Du är i vecka 27
Du har gått 26 fulla veckor och 3 fulla dagar (v26+3)
Du är i 6:e kalendermånaden
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester två
Du har 95 dagar kvar till förlossning

Jag mår oförskämt bra. Jag har inga krämpor förutom att jag har liiiite svårt att få av mig förlovningsringen, men den får ajg väl ta av nu och hänga runt halsen. Mer svullen lär jag bli.

Vi har varit på vår första fröldraträff och det var en speciell samling människor.
Jag var yngst av alla. 25år ung mot de andra som var mellan 35-38år. Jaja jag behöver juh inte umgås med dem.

Nä nu är det snart dags för helgen. Ska åka ner till stan och byta ett par skor som min älskling köpte till mig i födelsedagspresent. Han gick nog totalt hjärnsläpp denna gången när han köpte strl 36,5 och det var ett par tofflor med en grej mellan stortå och "pek"tå som jag hatar. Hmmmmm jag har förövrigt 37-38 så det blev lite fel.
Ska till Scorett för de har bara öppet köp i 7 dgr......hmmmm lät som kort tid tycker jag.

Jaja ha en trevlig helg allihopa!
Kram







En lista

Jag va bara tvungen att göra denna listan.
Fick den på mailen av en kompis som höll på att sammanfatta saker om oss i vänskapskretsen till en tjej som fyller år

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Trött och vill ta mig en promenad
Favoritgodis: Lakrits
Är det nåt du absolut inte äter: Vanliga kräfter man köper frysta, det ska vara färska havskräftor
Kläder just nu: Top,linne, finbyxor och ballerinaskor
Musik just nu: Butons med Pussycatdolls
Vad sa du senast: Lägg på ett kol
Favorit-hangout: Hmmm....hemma om det räknas som hang-out. Annars äter vi ganska ofta på VAlfrids med goda vänner
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Kanske 70-talet för allt var så härligt flummigt då.
Sommarplaner: Jobba, åka till kusten och sen vänta på att bebisen ska kika ut
Är du bra på matte: Japp
Fisk eller badkruka: Fisk. Älskar att plaska runt i sjön
Saft eller alkohol: Båda, fast inte alkohol för tillfället
Längd och vikt: 1,73, vikt har jag tyvärr ingen aning om
Hur många kuddar sover du med: två
Favoritväder: En ljummen dag i maj när itne sommar slagit till än.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig? Vatten, mat och en båt
Spelar du nåt instrument: Spelade klarinette
Morgon- eller nattmänniska: Morgon
Sparare eller slösare: Beror på. Kan hålla i pengarna när det verkligen gäller
Vem är viktigast för dig: Min familj inkl. Tomas
Bästa film: Braveheart
Tror på liv på andra planeter: Varför skulle just vi vara ensamna?
Kommer du ihåg din första kärlek: Hmmmm.....ja han hette Fredrik och han va så söt. Vi va 3år =). Eller är man kär när man är 3år??
Älskar du henne/honom fortfarande: Nehej
Har du några homosexuella vänner: Någon
Tror du på mirakel: Japp
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, men man måste jobba på ett förhållande.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Jag har blivit det.
Ser du på kärleken som ett misstag: Verkligen inte
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Ett eller två
Bio eller promenad: Promenad tror jag
Är du kittlig: Nej
Snarkar du? Nja, när jag är förkyld å allergisk gör jag det till och från
Stjärntecken? Oxe
Rädd för insekter? Nope.
Äckligaste insekten: Tusenfoting och silverfisk
Största svaghet: Ser allt från en negativ sida
Det här är jag bra på: Peppa männsikor.
Bästa bok? Skillda verkligheter av Marieanne Fredriksson
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?Läsa tankar
Chips, morötter eller godis? Morötter eller godis, kan inte välja
Pizza eller hamburgare? Hamburgare
Skriver du dagbok? Nja, om inte en blogg räknas som dagbok =S
Har du nån flickvän/pojkvän? Ja
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Nope aldrig. Alla har det så man är mer orginell att inte ha.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Både och.
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? nej, jag känner mig inte så lockad av det
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster och kniven i höger
Hur är din drömtjej/kille? Min alldeles egen T
Hur många syskon har du? 1
Vad är du mest rädd för? Att förlora mina nära å kära
Saltar du på maten? Väldigt sällan
Gillar du att sjunga? Jadå
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Ekonomiskt. För jag ville bli eknom, men jag ändrade mig när jag tog studenten och blev säljare.
Anser du att du är stark? Japp både fysiskt och psykiskt
Brukar du sola? Ja när det är sommar, annars inte.
Vad gör du om du får hicka? Dricker vatten eller håller andan
Har du komplex och för vad? Det beror på mitt humör.
Röker du? Nej
Snusar du? Gjorde, ååååå så okvinnligt men va göttigt
Använder du knark? Nej för f-n
Kaffe, te eller inget? Massor av grönt te med citron eller jasmine
Har du en besatthet? Nej jag tror faktiskt inte det. Återkommer om jag kommer på nåt

aaaaaattjjhhhooo

Finns det nån som vill vara frivilligt inne idag??
Skulle inte kunna tänka mig det.
Tyävrr är jag en av alla människor som är pollenallergisk så jag håller mig inne idag. Det rinner från näsa å ögon och jag nyser hela tiden.
Det fina i kråksången är att de har sagt att det skall vara kort och intensivt. Håller tummar å tår för det!!

Aaaaaatttjjjhooooo

Solen!!

Kan det bli bättre väder en fredag som denna??
Det är helt otroligt skönt att det ÄNTLIGEN är liiiite vår.
Jag njuter i fulla drag, och idag skulle jag vilja vara ledig. Men men det är snart helg.

I helgen blir det biltvätt, seriepermiär för T´s fotbollslag, kalas för T´s lillebror och grilla =).
Självklart blir det promenader och träning också.

Kraaaaaamar

Vart tog våren vägen!

Hmmm....vart i hela friden tog våren vägen??
Inte en skymt av solen så långt ögat når. Bara moln, moln och åter moln.
Men vädergubben sa imorse att slutet av veckan skulle bli kanon fin och varm.
Hoppas att de håller vad de lovar.