Nu knyter i banden!

Ja då är det äntligen dags.
Jag och T ska bli Herr och Fru =)
Vi har varit förlvoade i över 2år. Han friade till mig samtidig som vi förlovade oss så det var meningen att vi skulle ha gift oss sommaren/hösten därpå, men det kom nåt ivägen.....=) En söt bebis.
Men nu har vi äntligen bestämt att vi ska knyta våra band i maj nästa år.
Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.
Först när vi började prata om det så var det liksom att vi skulle ta det ganska lugnt och inte stressa upp oss.
Än är jag inte stressad, tror inte jag kommer att bli det.
Men det känns som det faktiskt är ganska mycket jobb. Satt och tittade på Bröllopstorget och hur länge innan folk började planera och det finss folk som har börjat planera sitt bröllop som ska äga rum i okt 2009!!!!!! Jiiiiiiiiisses.

Jaja lång planering tillhör inte mina paradgrenar. Men det kommer att lösa sig.
Bara vi blir nöjda så är jag nöjda.
Det är vår dag och ingen annan ska bestämma hur det ska vara och gå till.
Vet att jag kan stå på mig och strunta i vad andra tycker.

Vi har kommit så  långt så vi har utsett kryka, festlokal (delvis, vi måste kika på den), liveband, tärnor, bestman, marsalker och frisör. Ganska bra jobbat för att vara oss =)

Så det vi har kvar är:
Mat
Blommor
Kläder till min T och A
Kläder till följet
Dukar och sånt tjaffs
Trycksaker

Hm..........undrar hur mycket som jag glömde att skriva med
MASSOR säkert.
Men det kommer. Har i allafall skaffat mig en bok där jag skriver upp allt jag kommer på och har funderingar över. Smart va?!? *s*

Gästlistan är färdig. Med kanske nån plus och minus.  VI komemr nog att landa på 60pers, kanske i mesta laget tycker vi. Man hinner aldrig att prata med alla.
Mycker vänner lite släkt. Eller lite och lite, bara mostarar å sånna. Inga kusiner. Om vi skulle ha med det skulle vi bli typ 100 för att T har JÄTTE släkt.

Ja ja det löser sig.
Nu är luchen slut och jag ska stoppas näsan i lite retuscheringar i PhotoShop *suck*

Ha en bra dag!

Läste på Aftonbladet

Läste en artikel på Aftonbladet igår eller om det var i morse. Där stod det att man förlorar sina vänner när man får barn.
Kanske det är så. Hmmm.....visst är det några väner som vi inte umgås lika ota med som förr, men jag ser det nog mer som att man har fått fler vänner när man har fått barn.
Vi har träffat mins 3 nya par, med barn såklart, som är guld värda , riktiga kompisar.
Så förlusten är inte stor.
De som har motiveringen till att de inte umgås för att barn tar mycket tid osv vet inte vad de pratar om. Visst tar barn tid, men vår A har alltid varit med på ALLT och inte ?klagat? nåt. En mycket social bebis som älskar att vara bland folk.
Så sammanfattat, man får bara mer vänner när man får barn. Å de som inte hör av sig längre kan man bara spola, vem behöver dem???

J**la h**vetes skit

Sitter här. Klockan är mycket 02,51 för att var exakt.
Kan inte sova. Nån jävla fjortis har slagit sönder min backspegel på min fina bil
Varför ??  FÖr han va full och arg på en tjej. Öhhmm vad har min bil med det att göra, vad har jag med detta att göra??
Vår underbara granne P sprang efter honom tillsammans med min käre T. De fick tag i honom.
Imorgon är det jag som ringer hans föräldrar och de ska få betala varedna öre!

Nä nu blir det ngn skitrepris på tv för jag kan VERKLIGEN inte sova efter detta.
Underbart att bli väckt av detta. Tur att T och min goa Alvin kunde somna om.

Kram på er alla därute.

Helgen som varit

Ahhhhhh.....äntligen måndag. NOT!
Lite tråkigt at jobba när solen skiner utanför mitt fönster, men det är kallt.
Imorse när jag tog morgonprommen med Rut (hunden) höll jag på att frysa ihjäl. Trodde inte att det var mössa och vantar väder. Jaja man lär sig av sina misstag, imorgon åker de på även om det är varmt
Helgen som varit har varit luuuung och skööön, det är så man spenderar helgerna som småbarnsmamma.
Nej då, men det har varit och är mycket planerat så en helg är skönatt ta som den kommer.
Alvin och jag var och klippte oss hos vår underbara P. Han blev snygg och hans mamma blev så snygg det går att göra nån som är grundful ;)
Fortsättningen av dagen spenderades på långpromenad, lunch med bästa vännen S, gungandes i lekparken och på kvällen kom grannarna (många hus bort) S & M över och käkade middag med oss och tog några glas vin.
Söndagen fick jag ÄNTLIGEN sovmorgon, vaknade dock kl 0830 och kände mig mycket förvirrad vart man och barn var. Hunden låg dock å snarkade under mitt täcke. Mannen i mitt liv hade glömt att ta med hunden på promenaden. Hur kan man glömma Rut som alltid står vid dörren nrä man ska gå ut?!?!
Män är inte lika oss kvinnor.
På eftermiddagen tog jag en skön och långpromenad ut till svärförldrarna i Alster, denna gång var Rut med och Alvin sov i vagen. Min late sambo tog bilen.
Där ute fick vi nybakat bröd *mums* och lite annat smått och gott.
Diskuterade de framskridande bröllopsplaneran med dem och frågade om vi verkligen behövde bjuda T´s alla kusiner som vi aaaaaaaaaaaaaaaldrig träffar. Nä tyckte svärmor. Tack då reducerade vi liostan m ca 30personer!
Kvällen spenderades med en tur till McD och videobutiken, såg Blades of GLory si så där tyckte jag.

Idag blir det inte många knop gjorda när jag kommer hem. Ska försöka mig på att vara huslig och laga kålpuddig till oss, passar er för att närma er Norrstrand det är nog gaskrig när inatt *s*
Annars blir det väl en promme och bada med Alvin.
Han ääääälskar att bada. Kryper runt i vattnet, smakar på det och kastar sig mot kanten och ger mig en puss och säger "mmmmmmmm namnam" efter han har gett mit den, min goa goa son.

Nä nu ska jag göra lite mer jobb innan dagen tar slut!

Kram å puss

Fan vad jag hatar detta

Har verkligen inget att göra förtillfället på jobbet. Sitter och väntar på listor som ska komma ut, datorn håller än en gång på att uppdatera sig. Det enda jag kan göra är att surfa.
Visst jag kan ta tag i och rensa vår utställning, men det är så dammigt och jag är verkligen inte klädd för det.
Dagens outfit består av
Klännig: Gina Tricot
Leggins: Monki
Ballerina: Bronx

Ja jag vet att det är kallt med ballerina skor nu men jag kände för det bara, så det så !

Dålig start på dagen. T åkte och styrketränade, jag promenderade med Rut och Alvin. Kallt och ruggit. In och åt gört tillsammans med Alvin.
T kom hem lite sent från träningen så jag hann inte cykla till jobbet. A men för f-n, jag ville juh cykla nu när det var soligt.
Jaja så är det.
Kanske får slänga upp A i cykelsitsen imorgon när han ska vara med på jobbet. Nehepp det funkar juh inte, måste ha vagnen med så han kan sova förmiddag.
Ja livet som småbarns mamma är hårt.
Äh det är lätt att vara förälder, har insett det nu. Alvin är en glad skit och är nöjd mest hela dagen.
När han sitter och tittar på mamma  som sminkar sig är han inte nöjd, eller jo om han får låna läppglanset.

Nä nu tar jag lunch.
Hoppas listorna och datorn är klara när jag kommer tillbaka!

En härlig fjortislista =)

Namn: Kajsa
 Smeknamn: Kajja och mamma (om det räknas som smeknamn) =)
 Födelsedag: Maj
Födelseort: Karlstad
Ögonfärg: BLå,brun,gul
Hårfärg: Rött med blonda slingor, men ska klippa mig på lördag så då blir det ngn annan färg =)
Pluggar/Jobbar: Jobbar, men är mammaledig på halvtid
Familj: Jupp, gubbe, unge vovve
 FAVORIT...
Färg: Rosa
Plats: Sängen
Land: Spanien
Spel:Guitarr Hero
Drog:Räknas snus som drog??
Film: Braveheart
Djur: Hund
Affär: Ohhh va svårt, får nog säga Gina Tricot, eller Åhlens i Sthlm
Serie: Desperate Housewives
CD: Cold Play
Café: Waynes
Skor: Mina nya Nike
Internetaktivitet: Expressen & AB
BRUKAR DU...
Titta på dig själv i spegeln: Tyvärr ja, när man sätter på sminket är det svårt att inte titta i den
Gnälla: Japp
Skrika: Ganska sällan nuförtiden
Sova: Så mycket det går med en pigg 1åring
Ha ångest: Nja, inte så ofta
Skada dig själv med flit: Nope
Ta mediciner du inte borde ta: Nej
Vilja dö: Hell no! Är rädd för döden
Drömma mardrömmar: Ibland
Drömma sexdrömmar: Hmmm......ja
Ta droger: Nej
Försöka vara annorlunda: Jag är den jag är
Klä dig i svart: Nej
Gå till kyrkan: Nej, kanske på dop och bröllop
Gå i skolan: Har pluggat färdigt.
Röka: Nej
Ha sex: Javisst
Ljuga: En vit lögn ibland
Hata folk: nej, har svårt att hata.
Lita på folk: Jupp
NÄR...
Åt du senast:kl 7 imorse när A och jag åt gröt
Läste du en bok senast: Nån vecka sen
Var du på konsert senast: Längesen
Köpte du något senast: Ett par gummistövlar till A
Svor du senast: Imorse när jag blev arg
Sjöng du senast: i bilen
Klagade du senast: När jag pratade med mamma förut
Är det sommar: Neeeej
VEM...
Saknar du: Farmor & Tilda
Vill du döda: Verkligen inte.
Rörde dig sist: Vart?? Skakade tass med en kund förrut så det får väl bli han
Vill du slå: Ingen
Kysste dig sist: Tomas
Vill du kittla: vet inte.. =)
Kramade du sist: Toams & Alvin
Vill du prata med: Victoria Beckham och kolla om hon är så korkad som det verkar, tror dock inte det.
Skrek du på sist:ingen aning, min bror tror jag
Vill du vara som: Mig själv
Sårade dig sist: Ingen aning, det var längesen
Vill du bli galet full med: Elin,  sommaren  2002 var en höjdare
Gjorde dig riktigt glad senast: Tomas & Alvin
Fick du sms från senast: Sanna
Ringde dig senast: Tomas
HAR DU...
För många vänner: Nej
Förföljelsemani: Nej,
Tvångstankar: Nja, ibland får jag för mig att slänga plånboken i Älven eller tappa sminkväskan i toan
Någon annan psykisk sjukdom: Nä
Skadat någon: Nope
Färgat håret: Massvis med gånger
Brutit några ben: Japp
Några piercings: Ja om öronen räknas
Några tatueringar: Nej
Egen dator: Jomen visst, vem har inte det
Bra självförtroende: Nej
Komplex: Joda

Kysst någon: Ja
Haft sex: Ja
Sagt jag älskar dig till någon idag: japp
Bjudit ut någon: Japp
Varit kär: Ja
Blivit kär i någon på nätet: Nej
Dumpat någon: Ja
Blivit dumpad: Ja
Velat vara otrogen: Nej
Varit otrogen: Nej
Stulit någonting: nepp
Lämnat landet: Ja
Rymt hemifrån: Om det räknas när jag var 21år och lämnade min och sambons hem för jag inte ville träffa honom och gjorde slut senare på kvällen, så ja det har jag gjort
Tuttat eld på nåt: Nej
Gjort något olagligt: Kört för fort är väl det enda, och cyklat FULL, tror det är olagligt
HUR...
Går du: Väldigt fort
Svarar du i telefonen: Ja det är Kajsa
Fördriver du tiden: Jobbar, tränar, leker med A, träffar mina goa vänenr
Mycket pengar har du:jag har så det räcker
Tjänar du pengar: Visst gör jag det
Bäddar du sängen: ibland, kvalstren trivs juh inte i obäddade sängar =)
Ofta diskar du: Diskmaskinen gör det några gågner i veckan
Ofta städar du: Ingen aning, det är Tomas som damsuger oftast
Går det på jobbet: Det går kanon
Många stör du dig på: Några stycken
Ofta träffar du din familj: Varje dag
Mycket äter du: För lite ibland, för mycket ibland

GLömde att säga...

.....att A är världens underbaraste barn. Ångrar inte en sekund att han kom in i mitt liv. Det kändes nästan som jag var hatisk mot barn men det är jag inte. JAg älskar honom, men inte alla barn. Bara de barn ja känner ;)

Till min A:
Du är det vackraste som jag har skådat på denna jord, förutom din pappa T.
Tack för att du finns i mitt liv och förgyller mina dagar.
Älskar morgonen när du vaknar och ropar "MAMMA" och väntar på att jag ska komma in till ditt rum och hämta dig.
Vad var mitt liv utan dig och din pappa T??
Pussar från din egen mamma

image17

Att skaffa barn

Satt och läste på Katrin Schulmans blogg på lunchen och hittade ett inlägg om att skaffa barn.
Hon hade fått många arga mail från mammor som hade tagit illa upp ang. hennes inlägg. Visst allt var inte så snaällt skrivet, näst intill naivt skrivet. Men varför får man inte vilja ha barn?!?!
SJälv har jag inte varit en barn älskare och var nästan ine på att inte skaffa barn, men så träffade jag mannen i mitt liv och bestämde mig för att det nog var rätt att skaffa en knodd.
Och nej det kändes inte helt naturligt att amma och nej det kändes inte helt naturligt. Och visst tycker jag att alla ska få ha rätt till att göra ett kejsarsnitt. Jag övervägde att göra ett snitt, men läkaren ville helst att jag skulle försöka att göra det den "naturliga" vägen. Och visst gjorde jag det den naturliga vägen, men nästa gång om det blir någon nästan gång och jag får havandeskapsförgifning igen då ska jag bannemej kräva ett snitt.

Alla tycker att det är så vackert när en mamma ammar, nej det tycker inte jag. Jag kände mig inte vacker, jag kände bara hur brösten spännde och va STORA de blev. Men visst fick A mat och det var mysigt.
JAg tycker att det kan vara jobbigt när jag sitter på ett fik och en mamma slänger fram brösten och blottar hela härligheten. Sätt dig i ett hörn med en filt kvinna!!
Och allt detta säger jag som själv är mamma och har varit i drygt 1 år.
Varför ska man inte få känna att man helst av allt vill gömma sig i ett hörn och amma och inte vill att folk ska titta på en när man försöker stoppa in brösten i munnen på en hungrig bebis?

Jag tillhör väl dem som är lite "misslyckade" eftersom jag bara delammade eftersom jag tydligen hade minimjölk i brösten som den dumma första BVC tanten vi hade sa. A tyckte det var bra vilket han blev ammad elelr fick ersättning.
Det jag senare fick reda på var att jag inte alls hade minimjölk i brösten, utan A la inte på sig nåt när han var liten.
Men den dumma BVC tanten sa att det var mitt "fel".

Jaja så kan de vara.
Hoppas jag inte har gjort så att nån känenr sig illa till mods, men det är så jag känner det trots att jag själv är mamma

Tack å hej!