Läste på Aftonbladet

Läste en artikel på Aftonbladet igår eller om det var i morse. Där stod det att man förlorar sina vänner när man får barn.
Kanske det är så. Hmmm.....visst är det några väner som vi inte umgås lika ota med som förr, men jag ser det nog mer som att man har fått fler vänner när man har fått barn.
Vi har träffat mins 3 nya par, med barn såklart, som är guld värda , riktiga kompisar.
Så förlusten är inte stor.
De som har motiveringen till att de inte umgås för att barn tar mycket tid osv vet inte vad de pratar om. Visst tar barn tid, men vår A har alltid varit med på ALLT och inte ?klagat? nåt. En mycket social bebis som älskar att vara bland folk.
Så sammanfattat, man får bara mer vänner när man får barn. Å de som inte hör av sig längre kan man bara spola, vem behöver dem???

Kommentarer
Postat av: jessica

det där med vänner kan man diskutera mycket om, men ofta blir det ju så att man kommer ifrån varandra under vissa perioder och har man tur så hittar man tillbaka till varandra. det är ju inte en sån där "svart eller vitt"-fråga. dina vänner som inte hör av sig så mycket just nu kanske har nån anledning till det, sen så kommer ni säkert hitta tillbaka till varandra när det väl gäller :) se på oss, vi har ju inte haft nån kontakt under flera år, från min sida har det inte varit av nån speciell anledning utan bara blivit så. sen vet jag ju inte din anledning haha! ;) men nu har vi ju tagit upp kontakten igen och förhoppningsvis håller den i sig :D

2007-10-25 @ 19:50:15
Postat av: Kajsa

Javisst är det så. Men med de där vännerna tror jag det är en svart eller vitt-fråga.
Ja jag tror egenltigen inte vi hade någon anledning att glida ifrån varandra. Men jag anser fortfarande att om man är riktigt goda vänner så hittar man tillbaka till varandra. Å det tror jag vi kommer att göra. Men allt tar sån j-vla tid när man blir äldre ;) Hoppas vi kan ses någon dag. Hoppas på ett glas vin med dig ngn kväll så vi kan snacka lite skit och vad som har hänt de senaste åren. *Kraaamar

Postat av: jessica

jeeej! låter kanon trevligt, hör av mig efter nästa tenta, fredag, så bestämmer vi något :) kramar
ps. bloggen är igång igen...

2007-10-26 @ 11:29:54
URL: http://goodmorning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback