Vänner och bekanta

När man var liten var det lätt att skaffa sig nya kompisar. Man frågade bara om man skulle leka. Nu när man är äldre så är det helt annorlunda.

För ett år sen, lite drygt, umgicks vi några par. Men efter Alvin kom så blev det som om vi inte fick ?hänga ? med dem längre. De sa, naivt nog, att det är svårt att ta med barn på olika saker. Öhmmm.... Alvin var och är världes lättaste att ha att göra med. När han var liten och blev ammad var det INGA problem att ta med honom, han sov större delen av dagen. Nu förtiden är det inga problem, bara man tar bort sköra saker i bebishöjd.

Nu till saken hör att ett par av dem vi umgicks med har nyligen fått barn och har TOTALT isoleart sig från omvärlden, vet ej varför.
Satt och diskuterade med min darling ang. detta att vi inte umgås så  mycket längre. Till att börja med blev jag lite stött. JAg försökte höra av mig till em å höra hur det var med dem å så, men de ringde aldrig själva för att kolla läget.
Nu har vi träffat andra trevliga par som vi träffade i samband med att vi fick barn. Ett par träffade vi på avd 11 på CSK och pappan var gammal lagkamrat till T. SEn på senare tid har vi börjat umgås flitigt med några i föräldragruppen som passar oss.
Alltså är inte saknaden stor efter de ?gamla?. Har börja förlika mig med tanken att vi inte ska umgås så mycket, å visst är det så. Man växer ifrån varandra tillslut, så är det bara.

usch låter som jag sitter å klagar, men jag vill egentligen bara upplysa mig själv om att man kan hitta na vänner även om man är ?gammal?. Eller nu ska jag inte överdriva å kalla mig gammal, men jag är äldre och visare och vet att livet går vidare utan de personer som man har umgåtts med mycket ett tag.
Å sen var det ibland engeri vampyrer och det är jag å vännen E överens om att dem behöver man inte alls i sitt liv!! Så det så

Nä nu ska jag väcka min lilla son som ligger här och sover brevid mig på kontoret.
Har syndat lite å bloggat medan jag uppdaterar datorn och gulle-ungen sover i vagnen.

Ha det bra!