Jag ryser, vilken röst


TGIF

Japp fredag underbara fredag!!
I helgen blir det mys med familjen, ut och äta med vänner och bara ta det lugnt.
Tvätta inför Kreta nästa fredag och börja skirva lista över vad vi ska ha med. Köpa sollotion till mig och T, har redan köpt till A.

Oj det fanns och göra i helgen kom jag på nu......köpa och plantera blommor måste jag göra oxp.
Så var den helgen planerad och bokad =)

Trevlig helg!
Bilden “http://www.smhi.se/sgmain/om_smhi/vadersprak/images/sol.gif” kan inte visas, då den innehåller fel.

Lista



FÖR 10ÅR SEDAN:
Var jag 17 år och gick 2:a året på gymnasiet.
* Var tillsammans med J
* Umgicks massor med min underbara partner in crime, Jessika.

 FÖR 5ÅR SEDAN:
*Läste jag till förpackningsdesigner.
*Höll på att lära känna T bättre.
*Vi flyttade ihop
*Åkte på vår första semester tillsammans till Bulgarien

 FÖR 3ÅR SEDAN:
*Började jag jobba efter min utbildning.
*Vi skaffade den stolliga hunden Rut.
* Semester i Egypten och Turkiet.  
*T friade till mig
*Vi fick reda på dagen före julafton att vi skulle få barn.


FÖR 2ÅR SEDAN:
*Föddes vår underbara son A.
*Vi var på en underbar semester/jobbresa i Barcelona på våren.
*Vår älskade hund Tilda dog. Ett sorgen och glädjens år.

1ÅR SEDAN:
*Var jag mamma ledig.
*Njöt av att träffa andra mammor och barn och bara vara med min lilla famlij
*Semestrade i Malmö, Köpenhamn,Stockholm och GÖteborg

IGÅR:
*Jobbade
*Återbesök på naglarna
*Myste med familje
* Såg på Greys

IDAG:
*Lämnade A på dagis
*Jobba
*Till stan och fixa nytt körkorts kort till T
*T ska fixa nytt VISA kort
*Laga pastasallad

IMORGON:
*Lämna A på dagis
*Hämta A på dagis
*Utvecklingssamtal på dagis
*Veckohandla på Maxi
*Slappa framför TV:n och se på vad jag vill efter som T har match =)

I ÖVERMORGON:
*Picknick med S och N
*Ut och äta med S och M, N är sonen M är maken =)
*Lämna A hos mormor och morfar där han ska sova över

Oj va mycket bilder....

...det har blivit.
Tänkte på en rolig grej. Fick blommor av en kund i måndags, som grattis till at vi har gift oss.
Det lite roliga i det hela var att det var samma blommor som i min brudbukett plus att de hade lagt till liljor. Och denna kund hade ingen aning om hur min bukett skulle se ut =)


Fixat naglarna


Då har jag gjort återbesök på naglarna.
Känns bra att få bort "utväxten".



Fan va ointressant egenligen....

Biten på dagis, igen

Mamma hämtade som vanlig A på dagis igår, måndag. När hon ringde för att berätta hur det hade gått så sa hon att han hade blivit biten på kinden.
Detta är andra gången A blir biten och det är samma pojke. Förra gången tog denna killen några smakprov på A´s vad.
Vad ska man göra?? JAg tycker jätte mycket om vårt dagis och fröknar, men jag tycker det är så tråkigt att han ska behöva bli biten.
A har som tur är inte blivit bitig själv, som de säger att de kan bli om de blivit bitna. Och han har tydligen inte gråtigt. Hmmm....jag skulle gråta om nån bet mig i kinden så det bli blåmärke.
Jaja det får väl vara, men vi ahr utvecklingssamtal på fredag så jag får väl fråga lite mer då.
Vill inte prata med dem i kapprummet på morgonen när det är andra föräldrar där.

NÄ nu ska jag försöka jobba lite. jobblusten ligger på golvet just nu känns det som

Civilkurage!

Igår när jag var och tankade bilen på kvällen så kom det ut en man som var uppenbart berusad.
Jag stod vid kort-tankningen och han hade varit inne och betalat sin bensin.
Hade tyvärr ingen mobiltelefon med mig så jag gick in och frågade dem inne på bensinstationen om de lunde ringa polisen.
"varför??" svarade de där inne. "Ja men snälla nån, gubben var juh asfull" svarade jag.  DÅ tittar de två på mig och säger
"Men det är juh inte vår grej att ringa till polisen"
Alltså jag trodde jag skulle koka över!!
Vaddå inte deras saK?!?!?! Säger de samma sak om nån nära till dem blir påkörd utav denna rattonyktra föraren!?!

Vart har civilkuraget tagit vägen?? HAde jag haft med mig mobilen hade jag ringt dem omgående. Vet ej om de hade gjort nåt, men det hade iallafall känts bättre för mig att vet att jag gjot vad jag kunde.

Å juh längre kvällen gick....

.....desto gladare och dimmigare blev folk










T´s bror


Åh du söta!!


Liter bilder från bröllopsfesten


Vår underbara toastmaster



Min underbara man



Bäst av dem alla, min pappa!



Min söta mamma och svärfar



Här vankas det tårta



Mums!!!!



Första dansen som gifta



Styrdans på hög nivå =)



Det var inte lätt att sitta med underkjolen!

Va trött jag blir

På min gamla Mac kunde jag bluetootha över saker till och från mobilen. Men nu kan jag uppenbarligen inte det.
Hade så fina bilder från gårdagen. Skit telefon.
är det nån som är teknisk som kan förklara detta för mig hur jag ska göra?!?!?!
Skit att ha ny dator och 1år gammal telefon.

jaja jag får väl jobba istället da!

Nej nu skiner solen!

Kände att mitt förra inlägg var lite halvdeppigt.
Jag är inte deppad idag, idag skiner solen och livet leker.

Ska snart åka å hämta A på dagis. Sen ska vi vänta in T och så ska vi åka till Polisen och skaffa nya pass till dem.
Trodde att T och A kunde åka själv, men jag ska tydligen vara med och skriva på nåt papper så A kan få sitt pass.

Hm.....han kommer nog se ganska kul ut på sitt kort A. Och T med som kommer hem en snabbis från sin "kostym-nisse" dag.

Ja ja får väl byta kläder på A så han inte har lortiga dagis kläder på sig =)

Sen bär det av och handa mat och skjutsa T till stan för de ska tydligen ut och äta ikväll efter en hel dag med möten.

Tjingeling!

Läste ett inlägg....

Läste ett inlägg idag hos BlondinBella om att världen är sån att man alltid måste vara på topp.
Jag brukar inte hålla med vad hon säger och skriver, men denna gången var det mitt i prick.

Visst f-n måste man få ha dagar när man bara vill säga " Far åt skogen jag vill inte prata" och visst måste man få kunna säga att allt är skir när nån frågar hur man mår.
Jag har tänkte på det många gånger dagar när man inte är på topp och nån frågar hur det är så svarar man helt enkelt att allt är så bra, fast det är botten.

Man måste få ha sina dippar om man ska kunna ha toppar. Det finns ingen som kan gå runt och vara piggelin hela tiden.

Har själv mina dagar då allt är botten , men då har jag min underbara familj och vänner som kan hjälpa mig att se lite ljusare på saker och ting.

När vi var i kyrkan för "gen-repet" av bröllopet frågade prästen mig varför jag hade "valt" just T. Mitt svar var att han gör mig trygg och tar ner/upp mig på jorden när jag svävar i det blå eller gräver ner mig alldeles för djupt.
Men hur gör alla ensamna människor?? Som inte har nån som kan hjälpa eller bara pigg upp??

Så jag säger, fram för att säga hur det egentligen är utan att folk ryggar tillbaka!!!

Humorn är på topp idag!!


Idag är ingen vanlig dag......

.....idag är min födelsedag. Hurra hurra hurraaaaaa!!

Idag blir 27år ung. Blev väkt av mina söta pojkar med frukost på sängen, eller vi fick fytta oss ner til matborden fr det var inte så lyckat med A i sängen =)
Fick jätte fina örhängen, klänning och världens snyggaste Nike-skor. Så Kajsiga! Rosa och fina!!
Nu ska jag bjuda på massa god fika som jag bakade igår!   
Tjingeling!!

Måse juh visa vårt fina följe oxå =)


Nu har bilderna kommit

Ett lite smakprov kan jag bjuda på, eller två =)





Blir alldeles tårögd är jag tänker tillbaka. Tänk att vi varit gifa i två hela veckor nu.
Dagen var så underbar och kommer bära med mig minnet HELA livet.

Vår STORA dag!

Vi har haft en underbar dag! Den mest roliga, nervös och händelserika dag i mitt liv.

Dagen började kl0630 med att A sjöng imsevimse spindel för oss. Älskade unge.
Då steg vi upp hela lilla familjen för att fixa frukost.
Jag sadlade på hunden och tog en morgonpromenad. Vädret som mötte mig när jag klev ut var inte det väder jag önskade mig på vår bröllopsdag. =(
Efter frukost fortsatte vi med att åka till mitt jobb och hämta lite skivor som vi skulle ha som mellan musik när bandet hade paus.
Fick lite bråttom nu. Packade min väska inför hotellnatten och slängde mig i duschen.
Kl 10 hämtade mamma mig och körde mig ch klänningen till frisören.
DÄr dukade hon upp massa smaskiga nötter och godis och Loka. Nerverna satt då på utsidan...
Hon fixade och trixade med frisyren som blev så mycket Kajsa det kunde bli. =)
Efter detta tog tjejen som skulle sminka mig över och började sin extreme make-over ;) Resultatet var underbart.
Två av mina tärnor mötte upp mig på salongen och hjälpte mig att klä på mig.
Kl 1330 kom min underbara pappa och hämtade mig och mina tärnor på salongen.
När tärna S säger till pappa "visst är hon vacker" då hör jag bara pappa snyfta fram "Hon är så vacker" då bröt jag ihop.....Min pappa gråta?! Känns välidgt främmande.
Efter detta åker vi till kran och smyger in på sidan så ingen ska se oss, misslyckades noog tyvärr.
Nervös som ett as springer jag på toa stup i kvareten de 10min vi väntar.
När musiken börjar spela blir jag så nervös så jag rycker tärna M i klänningen å säger, "Vi stannar kvar här" " Nej skärp dig nu, musiken spelar" svara hon å skrattar.
Med e sammanbiten min går jag in i kyrkan å ser alla våra underbara vänner och släkt stå där.
Vigselakten gick bra, jag svimmade inte, Alvin satt som ett ljus i faster A´s knä och jag sa Ja! vid rätt tillfälle =)


Efter vigeseln var det bubbelblåsning och gratulationer utanför kyrkan innan alla begav sig till festlokalen och i fotograferades.
Kom till festen runt 1615 och då skålade vi alla i bubbel.
Toastmastern tutade i tutan och vi satte oss till bords och avnjt en underbar middag.
Många fina tal, roliga sånger och mycket skratt.
Toasmasterna skötte sig bra, pappa höll nere sitt tal och gjorde klart att han bara lånade ut mig till Tomas ;)
Efter detta var de dags för bandet att kliva på. Efter lite ommöblering av lokalen så satte de igång att spela "vår" sång "Happy together" *JAg var så lycklig. Bandet hade även dom en present till oss. "You look wonderful tonight" spelade de för oss.Jag blev så glad så jag grät en svätt till.
Undrar hur många tårar man har egentligen?!?!

Kvällen flöt på alla hade jätte trevligt. En salig blandning av släkt och vänner, alla såg ut att trivas bra.

När klockan drog sig mot 2 kände vi att det var dags för oss att dra till vår svit på Elitehotellet.
Sagt och gjord så promenerade vi till hotellet. Vi badade och pratade tills ingen av oss orkade hålla ögonen öppna och somnade gott, för att vakna upp till frukost på rummet.

Det var en kväll som vi alltid kommer att minnas.

Idag smäller det

Idag om 6,5h timme smäller det. Vi blir herr och fru.
JAg är så nervös. SKa gå och ta en dusch med A som har gröt i håret, sen börjar dagen!

Kram på er alla!!