Vår STORA dag!

Vi har haft en underbar dag! Den mest roliga, nervös och händelserika dag i mitt liv.

Dagen började kl0630 med att A sjöng imsevimse spindel för oss. Älskade unge.
Då steg vi upp hela lilla familjen för att fixa frukost.
Jag sadlade på hunden och tog en morgonpromenad. Vädret som mötte mig när jag klev ut var inte det väder jag önskade mig på vår bröllopsdag. =(
Efter frukost fortsatte vi med att åka till mitt jobb och hämta lite skivor som vi skulle ha som mellan musik när bandet hade paus.
Fick lite bråttom nu. Packade min väska inför hotellnatten och slängde mig i duschen.
Kl 10 hämtade mamma mig och körde mig ch klänningen till frisören.
DÄr dukade hon upp massa smaskiga nötter och godis och Loka. Nerverna satt då på utsidan...
Hon fixade och trixade med frisyren som blev så mycket Kajsa det kunde bli. =)
Efter detta tog tjejen som skulle sminka mig över och började sin extreme make-over ;) Resultatet var underbart.
Två av mina tärnor mötte upp mig på salongen och hjälpte mig att klä på mig.
Kl 1330 kom min underbara pappa och hämtade mig och mina tärnor på salongen.
När tärna S säger till pappa "visst är hon vacker" då hör jag bara pappa snyfta fram "Hon är så vacker" då bröt jag ihop.....Min pappa gråta?! Känns välidgt främmande.
Efter detta åker vi till kran och smyger in på sidan så ingen ska se oss, misslyckades noog tyvärr.
Nervös som ett as springer jag på toa stup i kvareten de 10min vi väntar.
När musiken börjar spela blir jag så nervös så jag rycker tärna M i klänningen å säger, "Vi stannar kvar här" " Nej skärp dig nu, musiken spelar" svara hon å skrattar.
Med e sammanbiten min går jag in i kyrkan å ser alla våra underbara vänner och släkt stå där.
Vigselakten gick bra, jag svimmade inte, Alvin satt som ett ljus i faster A´s knä och jag sa Ja! vid rätt tillfälle =)


Efter vigeseln var det bubbelblåsning och gratulationer utanför kyrkan innan alla begav sig till festlokalen och i fotograferades.
Kom till festen runt 1615 och då skålade vi alla i bubbel.
Toastmastern tutade i tutan och vi satte oss till bords och avnjt en underbar middag.
Många fina tal, roliga sånger och mycket skratt.
Toasmasterna skötte sig bra, pappa höll nere sitt tal och gjorde klart att han bara lånade ut mig till Tomas ;)
Efter detta var de dags för bandet att kliva på. Efter lite ommöblering av lokalen så satte de igång att spela "vår" sång "Happy together" *JAg var så lycklig. Bandet hade även dom en present till oss. "You look wonderful tonight" spelade de för oss.Jag blev så glad så jag grät en svätt till.
Undrar hur många tårar man har egentligen?!?!

Kvällen flöt på alla hade jätte trevligt. En salig blandning av släkt och vänner, alla såg ut att trivas bra.

När klockan drog sig mot 2 kände vi att det var dags för oss att dra till vår svit på Elitehotellet.
Sagt och gjord så promenerade vi till hotellet. Vi badade och pratade tills ingen av oss orkade hålla ögonen öppna och somnade gott, för att vakna upp till frukost på rummet.

Det var en kväll som vi alltid kommer att minnas.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åhh, vad fint! Hoppas vi får se kort :D

Postat av: Jessica

Hej och Grattis igen!! Bröllopsdagen verkar ha varit perfekt o underbar på alla sätt.. Tänkte på er då solen sprack upp på eftermiddagen, det var bara menat så! Nu får vi allt ses snart, och jag är jättenyfiken på att se bilder! Kram!!

2008-05-07 @ 20:37:36
URL: http://familjibusterud.blogg.se/
Postat av: Karin m familj

Det låter som om ni hade en underbar dag Kajsa!

Hoppas att få se lite bilder snart =)

Stort grattis från oss!!

2008-05-08 @ 09:21:40
URL: http://lyckligtliv.blogspot.com
Postat av: Hanna E

Åh jag fick gåshud av att läsa detta! Verkar ha varit enhelt fantastisk dag! :)

2008-05-14 @ 18:02:51
Postat av: Kajsa

Det var en mycket underbar dag. HÖrde "vår" låt som vi dansade till imorse på radion och jag började snyfta direkt.



TAck för alla grattis!



Hanna: Din dag kommer snart och kommer vara lika underbar den kan jag tänka mig. =)

2008-05-15 @ 11:38:40
URL: http://underbartoch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback