Saker jag borde göra men har bra ursäkter att inte göra.

Ännu en kortvecka är snart till ända. Som vanlig när det är helg och fint (hoppas) väder så finns det mycket att göra.
Satt ute på lunchen med arbetskamrat N och gjorde en lista på saker jag borde göra. Samtidigt som jag skrev så skrev jag också in varför jag inte borde göra det, alltså dåliga ursäkter.
Detta kom vi fram till

Jag borde:

*olja in vår alltan, men det är alldeles för kallt på nätterna så det går inte.

*plantera blommor i krukor och blomlådor för alla grannar har gjort det, men jag kan inte göra det för att det är ALLDELES för kallt på natten för de stackars blommorna och grannarna är bara dumma och slösaktiga som redan gjort det.

*kratta löven från i höstas, men det går ju inte för det kanske ligger en igelkottsmamma med ungar i vår kompost som blir rädd när jag kommer med massor av löv.

*skrapa staketet på torr färg, kommer inte att gå utan en stålborste men jag kan inte hitta den och vägrar att köpa en ny för då hittar jag den gamla. Alltså pengar i sjön.

*måla staketet, men för det måste jag ha genomfört ovanstående punkt och det är inte genomförbart just nu.

*tvätta trappan ute, men det är också mycket svårt att genomföra. Förr kunde jag sticka ut duschslangen genom fönstret och skölja av men det går inte nu när vi har flyttat på badrummet och så hittar jag ingen bra hink heller.


Ja det var alla saker jag borde göra, men har många bra ursäkter till att inte göra.
Usch va slapp jag är! Tar tag i detta nästa vecka tror jag......