Dagens

DAGENS VILL HA: En stor puss av min underbara son
DAGENS KLÄDSEL: Tunika, kofta, strumpbyxor och stövlar
DAGENS SMINK: Mascara, rouge, eyeliner och läppstift
DAGENS FRISYR: Min vanliga page, med uppsatt lugg för den börjar bli för lång
DAGENS HÄNDELSE: Att jag spillde ut massa pulvermjölk över mig själv när jag fyllde på kaffemaskinen.
DAGENS LÅT: Three little birds med Bob Marley
DAGENS PLANER: Jobba, träna, laga mat och se på Greys och True Blood
DAGENS DUMMASTE: Det får nog bli att en maskin på jobbet gick sönder
DAGENS SJUKA: Hmmmm.....det får väl vara att många på jobbet håller på att bli väldigt förkylda
DAGENS DROG: Catch mini eucalyptus som vanligt
DAGENS KRAM: Från T innan han åkte och tränade imorse.
DAGENS KÖP: Bensin till bilen och adventsstjärnor till jobbet
DAGENS GODIS: Packar allt julgodis till våra kunder så jag vill inte se godis!
DAGENS HUMÖR: Mycket bra. Pigg och glad
DAGENS ORD: Men för faaaaan! (Tror jag har fyllt min kvot för svordomar detta året)

De tror att jag ligger med honom!

Fan va arg jag är.
Vad har killar för problem egentligen?! Hur vild fantasi kan man ha?!
Ja jag vet inte vad jag ska säga...
Var juh ute på promenad med arbetskamrat J igår och då berättade han att killarna på jobbet tror på fullaste allvar att jag och han har legat med varandra.
För att göra en lång historia kort. Vi var ute med jobbet, jag och arbetskamrat J tog följe hem eftersom jag bor på vägen hem till han. Detta var i början av oktober.
Bara för han var en gentleman och följde mig hem så resulterar det i att alla tror vi har legat med varandra. Det enda som var av närkontakt var en kram när vi skiljdes åt.
JAg blir så illans arg. Berättade det för T så att det inte kommer fram några osanningar till han. Stan är trots allt liten.
Vad tror de om oss egentligen? Jag är gift och har barn, han har sambo.
Ojoj va dåligt de måste ha att prata om, det värsta är att det inte har släppt det ÄN. Hur ska det gå på julbordet da? Jag får hålla mig låååååååångt borta från honom, eller förresten då undrar de kanske ännu mer.
Jaja det löser sig, men trött på killar blir jag iaf.

Praktvurpa och snöstorm

Kan man kalla vädret för snöstorm det så utspelade sig i Solstaden igår?? Jaja snöade ymnigt gjorde det iallafall när jag åkte hem från jobbet.
Var extremt uttråkad igår efter jobbet för mannen och barnet var iväg på göromål och jag satt uttråkad.Hade ingen lust att göra nåt hushållsarbete alls och på tvn var det bara tråkigt.
Då som en en skänk från ovan ringde arbetskamrat J och var lika uttråkad han och frågade om jag ville följa med på en promenad. Sagt och gjort bylsade jag på mig kläderna och gav mig ut på en promenad.Dock var inte underlaget det bästa för mig så jag bjöd på en och annan praktvurpa i skogen =) Under promenaden ringde arbetskamrat A och undrade om jag ville följa med henne och träna kl 1930. Klart jag ville. Så efter promenaden var det snabbt hem och byta om och sen åkte vi och tränade.
När jag kom hem kl 21 var jag JÄTTE trött och det var alldeles underbart att krypa ner i soffan brevid T och se på CSI mm.

Kalla mig Marilyn!

Jepp idag har jag gjort en Marilyn Monroe (eller hur det stavas)
Gick ut i godanro efter lunchen för att slänga min och arbetskamrat Ns lådor från lunchrestaurangen, det jag inte tänkte på var att det blåste ute och jag har ganska vippig kjol på mig idag. Så rätt som det var tog det tag i min kjol och där stor jag med händerna fulla och försökte trycka ner den så gott det går.
När jag står där som bäst och försöker få ner kjolen hör jag applåder och visslingar. Vänder mig om och där står männen på det grabbiga grannföretaget och hejjar på.
Kunde inte annat än att skratta och ropa till dem "Det bjuder jag på".
Så någons dag har jag förgyllt idag =)



Ja ser det snöar!!


Så in i helvete kreativ!!

Så in i h-lvete kreativ känner jag mig nu. INTE!!

Sitter och ska göra årets julkort till jobbet och det är bara mos i huvudet.
Jag ritar en tomte, tittar på den och trycker äpple+Z (radera på en mac) Sen ritar jag en snöflinga, spanar på den från alla vinklar och tänker : Nej vi har juh aldrig nån snö ändå.

Jag stirrar ut genom fönstret och funderar på om det är nån som ser mig när jag pratar med mig själv framför skärmen. Men jag hoppas ingen gör det för då får det väl sig ett gott skratt.

Jag lyssnar på tystnaden över att vara helt själv på jobbet, sånär som på pappa som sitter i gamla kontorsdelen så vi ser varandra inte. Och just det jag, wellmaskinen som surrar eller mer dundrar sövande.

Jag tror jag har jobbat för mycket denna veckan.

Allt jag längtar efter nu är att gå hem, ta av mig jobbkläderna och hoppas i mysdressen, övertala T att vi ska äta nån hämtmat ikväll och se på en film. Somna klockan jätte tidigt och vakna upp imorgon och inse att det snart är helg.

Jag vill inte va trevlig mot nån i telefon, jag vill inte registrera nån mer order idag och jag vill framför allt INTE vara kreativ och göra julkort. Julkortet kan vänta en dag eller mer för jag bestämmer själv när vi ska trycka det. Så det så!

Nä nu ska jag maila en sista grej och sen bär det av hemåt för mys med lilla familjen.

Ha en skön kväll

När ska det ta slut??

När ska jobbet ta slut?!?! Jobbade 0730-21 igår och kommer säkert bli kvar lika länge idag.
Jag vet att jag brukar säga att jag tycker om när det är mycket på jobbet, men detta tar priset.
Ska ringa och boka en spa-behandling till mig själv snart.
Å så längtar jag efter A, massor!! Buhu!

Färdig klagat!

Tills döden skiljer oss åt??

Åh det pep precis till i min mobil där det stod att jag hade ett paket från Adlibris att hämta!! Jeeejjj!!
Leila bakar, lite olika pocket och en bok som heter "Kärlek, hur fan gör man??" Läste recension på den och läste ett urdrag ur den på Adlibris och kände att jag var tvungen att köpa den.
Det är en bok där olika kända och okända personer funderar kring kärlek och allt som hör till. Sånt gillar jag.

Jag läste för ett tag sen en fråga, eller om det var en krönika hurvida vi människor är gjorda för att leva monogamt tillsammans med en person resten av livet.
Svaret är att vi människor är inte gjorda att leva med en och samma människa hela livet. Detta med att leva tillsammans, i nöd och lust tills döden skiljer oss åt är ett påfund som sträcker sig en bit bak i tiden. Det var på den tiden som det ansågs att det var ekonomiskt"rätt" att leva tillsammans. Det var smartare så tyckte det.

Men jag da som är en obotlig romantiker som anser att man ska vara kär jämt. Skulle lågan slockna mellan mig och min man skulle jag inte ljuga för mig själv bara för att det är smart att leva tillsammans med någon.
Nu är det inte så att vi ska skilja oss eller så, jag är lika kär i honom idag som jag var för 6år sen. Kanske inte pirr-förälskad varje dag, men nästan =)
Men skulle det komma till den punkten att jag inte känner mig kär och jag har kämpat och kämpat, då skulle jag hellre leva själv och typ vara kär i mig själv istället eller nåt *s*

Ujuj va djup jag är såhär på måndagseftermiddagen =) Allt detta för en bok och en krönika.

Jaja nu är det dags för det sista rycket innan det bär hemåt.

En vanlig söndagkväll hemma hos oss


Renovering av lunchrummet på jobbet