Civilkurage!

Igår när jag var och tankade bilen på kvällen så kom det ut en man som var uppenbart berusad.
Jag stod vid kort-tankningen och han hade varit inne och betalat sin bensin.
Hade tyvärr ingen mobiltelefon med mig så jag gick in och frågade dem inne på bensinstationen om de lunde ringa polisen.
"varför??" svarade de där inne. "Ja men snälla nån, gubben var juh asfull" svarade jag.  DÅ tittar de två på mig och säger
"Men det är juh inte vår grej att ringa till polisen"
Alltså jag trodde jag skulle koka över!!
Vaddå inte deras saK?!?!?! Säger de samma sak om nån nära till dem blir påkörd utav denna rattonyktra föraren!?!

Vart har civilkuraget tagit vägen?? HAde jag haft med mig mobilen hade jag ringt dem omgående. Vet ej om de hade gjort nåt, men det hade iallafall känts bättre för mig att vet att jag gjot vad jag kunde.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Helt rätt Kajsa! Vad var det för menlösa människor som jobbade där då? Hmm...

Postat av: Kajsa

Ja det är riktigt konstiga som jobbar där, har juh råkat ut för det mer än en gång å samma svar varje gång. Hmmmm....civilkurage säger jag bara

2008-05-29 @ 09:38:23
URL: http://underbartoch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback