Nakenstäd av badrummet i min ensamhet..

När jag storstädade i helgen kom jag på vad skönt det är att städa själv.
De gånger som jag och T städar ihop så blir jag bara irriterad på honom.
Vi brukar dela upp huset så vi inte står och grejar i samma rum. Jag brukar ta övervåningen och badrummet alt. köket. Men problemet är att T blir så nitisk när han städar så när jag är klar med övervåningen och kommer ner så står han i samma rum som han började i. Visst det är bra att vara noggrann när man städar men sååååå noggrann behöver man inte vara när man städar en gång i veckan.....typ ;)
Men då har jag kommit på att det är bättre att en av oss städar så slipper vi irritera oss på varandra. Smart va??!
Det är väl typ den enda saken vi har en argumentation om och det känns rätt OK.
Sen är det bästa när man närmar sig slutet av städningen och får slänga alla kläder och skrubba rent badrummet i bara mässingen för att sedan lägga sig i ett bad eller avnjuta en lång varm dusch. Det ä belöning det!!

Så det jag skulle komma fram till är att det är underbart att städa själv höja musiken i iPoden och sjunga ut när man far runt med snabeldrake och mopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback