Har jag blivit gammal eller bara vis?

I ens liv finns det alltid energibovar. Som bara tar och tar och tar, men ger aldrig nåt tillbaka.
JAg och vännen E gick och diskuterade detta när vi tog en promenad i solen i söndags.
Vi kom på fram till att vi har blivit för gamla för att ha  sånna vänner.
Personer som aldrig kan "ge" något tillbaka och man måste alltid vara på topp med när man umgås är inget att ha.
Energin går ur en redan när man läser i kalendern att man ska träffas.
Jag hade sånna kompisar för ett tag sen. Men nu är det slut. Har så många underbara vänner i mitt liv så jag behöver dem inte. Det tråkiga är för T eftersom deras sambos är hans barndomsvänner. Men han ska umgås med dem så mycket han vill, men tvinga inte mig att umgås med deras flickvänner.

Har under de senaste åren lärt känna underbara människor som tar mig som jag är och jag får vara trött och ledsen med dem. Eller bara helt enkelt tyst.
JAg njuter av att jag vet att de finns där i mitt liv och det betyder mycket.
Är glad över att min älskade gamla vän J har kommit in i mitt liv igen och är så glad varje gång vi ses. Vi hade så trevlig sist vi tog en promenad så vi missade att vännen P tutade på oss.

Men allt som allt vill jag bara säga att alla energibovar är bannlysta i mitt liv från och med nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback