Nyttigare med grönt säger gubben!

Dagens mission!

Det är att lära pappa dricka te, tee, té, the, tea ja nu vad ni vill kalla det.
Det är så att min käre far klagar över att börjar bli gubbtjock och vill gå ner i vikt.
Steg ett för honom är att sluta dricka CocaCola. Han springer här dagarna i ända, vi jobbar ihop så jag ser honom, och köper CocaCola och CocaCola Light/Zero.
Han tror att det är myyyyyyyycket bättre att dricka det sockerfria. Problemet är ju att den sockerfria inte är bättre egentligen.

Så nu till dagens mission. Jag sa till pappa igår att han skulle börja dricka te om han behövde bli lite pigg när han är trött och avslappnad när han är spänd.
"Jo men det kan jag göra sa han, men du måste göra i ordning det åt mig" Ja men det känns väl OK att göra en extra mugg till honom när jag jag en själv.
Sen flikade gubben in "Jag vill ha grönt te, de säger att det är nyttigare" Hej å hå!! Hade han kolla på det?!? Ja men sagt och gjort imorse fick han sin första te kopp med grönt te med smak av apelsin. Har ej hört honom spotta å fräsa så det gick nog ner med lite mjölk i koppen.

Kanske min far å jag kan bli de enda te drickarna på företaget ihop???

http://www.netxtra.se/images/ProductImage.aspx?img=/images/products/70177116088.jpg&w=72&h=72Bra med gröntte enligt mig och pappsen
Dåligt!! 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hm, borde också lära mig dricka te...avskyr te, men det måste ju vara bättre än tusen koppar kaffe om dagen. :-o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback