Att vara mamma

Igår låg jag och slötittade på Jordan & Peter den nakna sanningen som går på TV400.
Detta avsnittet ägnades åt Jordans föräldraskap till sonen Harvey som är handikappad.
Efter detta avsnittet fick jag en helt annan syn på henne.
Hela tiden i massmedia har de gått ut med att hon har gjort honom sjuk när han låg i magen, men i själva verket har han en ärftlig sjukdom från pappans ( tror det var pappans) sida.
Känner mig hemsk att ha dömt henne utan att veta fakta, bara lite på skvallertidningarna.
Kalla mig naiv som har fått en annan syn på henne efter detta program, men att vara förälder är inte lätt.

Från den dagen man blir gravid så är det en ständig oro. SKa jag klara detta? Är barnet friskt? Kommer barnet att fungera som alla andra? Kommer barnet bli mobbat i skolan?
Det är verkligen inte lätt. Men all denna oro övervägs av den underbara känslan att vara förälder. Det underbara med att väcka sitt barn och få en kram. Nån som ropar Mamma eller Pappa!!! när de ser en.

Sen den dagen Alvin föddes har mitt liv varit rikare än det någonsin varit.
Alla har vi uppåt och nedåt dagen, men i det hela taget är livet en dröm med barn.

När jag för några veckor sen träffade min gamla kompis som jag inte umgåtts med på länge sa till mig " Du verkar som en sån bra mamma" blev jag glad.
Som förälder ifrågasätter jag mig om jag är bra, men när en person som känt mig hela mitt liv säger att jag är en bra mamma så vet jag att jag är det...

Nä nu ska jag sluta va djup.

Allt som allt så tror jag Jordan är en bra mamma, lite trashig dock, men vad spelar kläder å smink för roll om man avgudar sitt barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback