En valfrihet....

Kom på en sak till. Låg och såg på Barnmorskorna på SVT igårkväll i brist på annat.
Det är ganska hemskt att se nån annan föda barn. Gjorde hemskt ont i mig när den där bebisen som hade fastat hade hjärtstillestånd.
Kom att tänka på min egen förlossning, A hade aldrig hjärtstillestånd, men han var mycket medtagen så ett barnläkarteam var med de sista 10 min innan han föddes.
Kändes hemskt när de sprang i väg med honom å inte berättade för mig hur han mådde eller vad det var för kön.

Men men det är juh en frisk pojke och T säger att man inte ska tänka "Tänk om" ,det gick ju riktigt bra.

Ialla fall det jag skulle komma fram till var att en av barnmorskorna uttalade sig om kejsarsnitt, hon sa att det var en enkel utväg.
Hmmm.....jag har funderat på det och visst man slipper att krysta och alla jäkla värkar. Men när man har fött "naturligt" så är det onda över så fort bebisen har kommit ut, iallafall för mig, men när man blir snittad har man en lång återhämtningsperiod.
Jag är inte själv snittad, men har en STORT ärr efter en sprucken blindtarm och det gjorde läääääääänge ont i det ärret så jag kan föreställa mig hur ett kejsarsnitt känns.

Så jag tycker det är fult att säga att det är en enkel utväg, jag skulle vilja säga att det är en valmöjlighet alla kvinnor ska ha rätt till.

Ja det var det jag ville säga.
Osammanhängande?? Javisst!!

Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag håller med dig, gör ont i mig också när de ligger där och själv sitter man bara och tittar på :(.

Sköt om dig
Kram Louise ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback