Att få barn

Den dagen man får barn ändras ALLT. Man får en helt annan uppfattning om livet och sin omgivning.
Satt och tittade på programet Riskförlossningar som går på TV4 Fakta.
Där var det 3 fall av havandeskapsförgiftning. Det jag också drabbades av när Alvin föddes.
Fick då en "riktig" insikt i hur farligt det är. Det kan gå riktigt snett. All information som jag har fått efter Alvins födsel om HF får mig att fundera på om jag vill ha nåt mer barn...

Visst vill vi ha ett till barn, fast inte än. Men alla risker som finns med HF får mig att fundera.
Risken att få det är 20% om man får barn med samma pappa. TYvärr ökar risken lite till för mig eftersom min mamma och svärmor har haft HF båda två. Än vet de inte vad det beror på, men kanske tills nästa gågn jag vill ha barn har de forskat lite till =)

Vet bara att om det blir en till bebis och jag får HF så kommer jag att begära snitt nu vet jag hur farligt det är. Det sista blodtrycket jag hörde underförlossningen var 210/180 och det är skyyyyyyyyyyyyyhögt. Det var tvungen att vara mörkt i mitt rum för annars kunde jag får krampanfall....ehhh....ja ni hör juh varför jag är lite skeptisk.
Men BM har sagt till mig att jag kommer att vara övervakad nästa barn, om det blir nåt, och jag kommer gå på kontoller en gång i veckan från v18.

Jaja vem vet vad som händer.

Nä fy vilket tråkigt å allvarligt inlägg det blev. JAg vara bara tvungen att skriva av mig min rädsla lite

Ha en skön fredag!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Låter jätteotäckt, usch - lider med dig. Förstår att du är rädd, men kom ihåg att det kanske inte behöver bli så igen. Vet inte riktigt exakt vad du gått igenom, men förstår att du hade en väldigt tuff graviditet?? :-( Tycker dock att om ni gärna vill ha ett till litet knytt skall ni inte tveka - jag tror säkert det kommer gå finfint!
Glad Påsk, ha en riktigt bra påskafton!!

Postat av: Kajsa

Själva graviditen va inte svår. Mådde som en prinsessa. Tränade till v34 dagen innan jag blev inlagd. Sen mådde jag OK på avd 11. Men förlossningen var tydligen farlig och jag var tydligen jättesjuk enligt doktorn, men jag å Alvin mådde fin.fint hela vägen. =) DOck var det riskabelt. Å ja jag tror nog att det kommer gå bra men än är det inte dags för en till =)

2007-04-09 @ 11:18:38
URL: http://underbaroch.webblogg.se
Postat av: Karin

Håller med om att allt förändras när man får barn. Helt plötsligt får saker och ting helt andra betydelser än tidigare.
Tråkigt med din hf, hoppas att du slipper det om ni beslutar er för att skaffa en till :-)
Strongt att träna till v.34! Själv låg jag i soffan från v. 15 ungefär ;-)
Ha det!

2007-04-10 @ 16:38:55
URL: http://lyckligtliv.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Ja det hoppas jag med att jag slipper, håller tummarna för det i fall det blir nån mer bebbe.
Jag kände att jag inte klarade att sluta att träna så jag häöll på så länge jag orkade =)

2007-04-11 @ 10:50:49
URL: http://underbaroch.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback